Na Sune, Johanna ar rord

Jag mar bra. jattebra. Varfor? Jag har just spenderat en vecka i Gambias enda skola for dova bar upp till arskurs 9. Det ar helt galet vilken lycka som kan infinna sig hos en rodbrand lite trott svensk varldsforbattrare wannabe nar dessa barn ska lara sig ord som cat, pig och angry under viftande former! Dessa elever imponerede verkligen pa mig, de minsta e underbara nar de maste halla ner vissa fingrar med andra handen nar de ska teckna vissa bokstaver. Mycket av tiden har jag bara suttit i klassrummet och skrattat at att ungar i skolan verkligen e lika varlden over, horande eller inte. Nar froken tittar bort dunkar man garna till grannen lite, nar denne dunkar tillbaka skvallrar man. Nar skolan e slut rusar man ut med de overdimensionerade ryggsackarna flygandes runt pa sma ryggar. eleverna forsokte lara mig teckensprak, garna alla 200 elever pa en gang, typiskt att det skiljer sig fran det jag larde mig i Kenya annars hade jag kunnat impa mer...men nu har jag lite bas fraser iallfall, och ungarna e smarta...de fattar det mesta av mina ryck och pekande.


Tackar forovrigt glada vanner och SLAKT!!! som laser o kommenterar!! tack for fina ord och hoppas alla mar bra hemma!! Jo

Kommentarer
Postat av: Irene

Där är verkligen roligt att läsa det Du skriver, det är nästan som att höra Dig tala. Skönt att Du mår bra och har humöret uppe.

Kram Irene

2008-04-16 @ 16:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback