prao i modebloggen


Man ska inte dissa vad man inte testat så, dagen till ära har jag med mina kollegors höga hejarop testat en alternativ karriär som modebloggare.
Jag ska vara ärlig, jag har kommit till insikt. Modebloggar sköter inte sig själva, man får jobba hårt, så jag erkänner mitt tidigare förakt mot dessa modebloggerskor/bloggare och föds idag som en ny människa full med respekt för livsstilen där man måste:

- komma ihåg att ta kort hela tiden
- vara kung på självutlösarfunktionen på kameran
- komma ihåg att allt ALLT A-L-L-T är ju av intresse för läsaren och därför alltid skriva om styrkan på morgonens kaffe, exakt hur många nagelack som trängs i skåpet eller hur många minuter man sprang idag.
- hela tiden tänka "outfits" när gemene man endast behöver tänka skön tröja- me like.
- komma ihåg att logga in o uppdatera blogg i tid och otid några gånger under dagen. 
- komma på klatshiga bildtexter och alltid komma ihåg vart man köpt grejer o skit.

Men nog listat så här  här såg min praodag ut:



1. Vaknar, gör kaffe och har först ingen tanke på att dokumentera detta, kommer på det i grevens tid och fotar morgonens guld i favorit koppen innan jag inser att mjölken e slut. ve o fasa.


mmmm...morgonkaffe. kaffe, löfbergs farirtrade. ica



2. Lär mig använda självutlösarfunktionen på kameran och förkovrar mig i den klassiska hålla-håret-titta-på-skorna-medan-man-håller-en-allvarlig-min posen. Detta tar mig hela förmiddagen, och när jag tittar på korten inser jag att då jag multitaskar och borstar tänderna på 89% av bilderna som därför är oanvändbara. Tandborstning is nämnligen totally oglammigt.



dagens: tröja köpt på typ hm, klocka från stjärnurmakarna och kängor från Mariebergs köpcentrum nånstans, kanske vagabond om det finns där....


3. Varje respektabel modeblogg måste ha inredningstips inkluderandes det sista köpet. Jag kommer på att jag köpt en burk i köpenhamn och hedrar detta inköp med krävd fotoserie!



jag älskar min lilla burk som är köpt i den lilla butiken nånstans i köpenhamn



4. Lunchdags. Lagar mat och minns denna gången att allt är av intresse, speciellt kulinariska upplevelser som följer:

 
mums!


5. Går till mitt glammiga jobb och det är dags för byte av outfit, vilket måste dokumenteras såklart Mina kollegor har helt gått igång på min nya karriär som modebloggare o vill även de visa upp sina outfits och kunskap i poserande.


skor köpta på löplabbet, tröjor införskaffade hos flink reklam, ääääälaskar bara reflextrycket, hoppas på nya färger till hösten!


6. Kvällen är här och jag måste ta ett kort på kvällsaktivitet. I brist på traditionellt modebloggsglam får jag ta det som erbjuds och rada upp kollegor. För att bilden ska kännas äkta fejk så håller vi självklatrt in alla magar, putar med alla läppar och visar upp vår trendiga teknik, allt detta huuur avslappnat som helst.



skiiiitkul kväll med gooooaste gänget!



Jag är mycket nöjd med min första och enda dag som modebloggare.  Avslutar här med detta genom modebloggarnas favorit slutfras:


PUSS PÅ ER MINA ÄLSKLINGAR!







Kommentarer
Postat av: Samira

Hahahaha bästa på länge! Fan vad snygga ni är! Världens bästa SFU

2010-09-16 @ 22:21:42
Postat av: smäm

tyckte att du skötte dig bra som modebloggare. dessutom snygga kläder på outfitbilden.

2010-09-16 @ 22:22:24
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Sawen

Hahahahahahaha! Så jävla bra.

Jag känner att du har en lovande framtid som modebloggare. Du har talang!

2011-08-19 @ 12:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback