Checklista

Har precis fått ytterst viktig information. Jobbet har instruerat mig i rutiner vid bombhot nu är jag informerad om hur jag hantera detta. Jag ska om be personen upprepa sig och ställa frågorna :

När kommer bomben expoldera? (borde jag skynda mej ut, eller hinner jag packa ihop mina grejer och hämta matlådan först?)

Var finns den just nu? ( är det diffusa paketet på mittskrivbord nåt jag borde låta bli att attackera med sax?)

Hur ser bomben ut? ( tydligen finns fler varianter av det än den klassiska svarta kulan med brinnande snöre - who knew?)

Vilken typ av bomb är det ( osäkert på om det ska vara förljdfrågor på denna, jag menar svaret ger ju en uppsjö av alernativ)

Hur kommer den att utlösas? ( med en smäll eller mer pysande kan tänkas vara möjliga svar, notera att smäll trumfar pysvarianten)

Har du placerat ut bomben ( eller har nån annan gjort det, om en denna annan är en minderårig e jag ju lixom sklyldig att rapportera det till soc)

Varför? ( om det är en lång utläggning som grundar sig i osäkerhet angående vissa kroppsdelars storlek finns en uppsjö av tereaputer du borde prata lite med först)

Vilken är din adress?  ( var vänlig svara, det undrelättar när polisen ska plocka in dej din galning

Vad heter du? (Vi har ju ändå pratat ett tag nu, känns som om vi e på "first name basis". )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback