alarm över!

Ok, alla gravida vänner är inräknade igen! så tillbaka till all oviktigt igen.
Tänkte jag skulle dela lite boktips idag. för en medvetnare omvärld!!
1. Flickan och skulden samt En riktig våldtäktsman (samhällets syn på vådtäkt) Läs, förstå och bli riktigt upprörd.
2. Global Woman om nannys, hembiträden och sexarbetare i den nya globala ekonomin. Läs och inse kontrasterna för kvinnors verklighet i vår vackra västvärld....
3. Röde Orm. för att vikingar e tokroliga.

Det var allt för idag, lagom pretentiöst !!!( om det nu stavas så......)

Alla dina boktips mottages med tacksamhet....


Kommentarer
Postat av: SMÄM

Blev inte du tvingad av svenskaläraren att läsa Röde Orm i gymnasiet?? :)

2007-02-21 @ 09:44:31
URL: http://smam.blogg.se
Postat av: Anonym

det kan hända att maggan försökte sig på det ja, men då va det viva la revolution och snika undan som gällde, men ack så jag bedrog mig. Hade med den till Kenya första gången, satt på verandan o skrattade högt rakt ut och lät folk på stationen tro att jag var lite galen. lite mer galen.

2007-02-21 @ 23:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback