och ännu mera våfflor

Ja men Johanna, vad gjorde du egentligen på din praktik? Jo förstår du jag stekte våfflor jag!
Så sant, det kan tyckas lite simpelt, men ska sanningen fram är det en gädje att stå mitt i allt detta sötstinkande våffel os och kalla det socialt arbete! Var min första dag på Mötestede. Ett café mitt i Oslos skabb kvarter ( skippergata,för insatta) som serverar varm middag för en tia och våfflor för halva den summan till stans missbrukare. Enda regeln på stället är i stort sett att inte injicera eller på annat sätt droga på stället, och att man inte slåss, varken med personal eller andra gäster. Jag gillar personalen och stämningen på stället. Här försöker man ordna ett vanligt café som kontrast mot gästernas hårda liv på gatan. Många är så drogade att de somnar i maten, men det är ok, man får putta lite på nån ibland för att veta att de lever, det gapas mycket, nästan alla vill prata lite, kan dock vara svårt förstå alla tankegångar och svammel, men man klarar sig på att le mig ur de flesta situationer!  
Annars visar Oslo sig från sin bästa sida med sol som räcker åt alla, imorgon står shopping och kaffedrickning på schemat! Ska träffa Jostein, prata massa kul och skratta åt good old times!

Nu dags för bingen efter en kväll med mina nya fillavänner, har ett viktigt möte inbokat imorgon kl. 08.00 med tvättmaskinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback