Jag sa rockbrud, inte punkbabe.....

Idag har jag spenderat 1000 norska kronor på en frisyr jag inte vill ha. Eller rättare sagt 800 kronor på en färgning jag inte vill ha samt 200 kronor på ett schampo som bevarar en färg jag inte vill ha. För att ge den fulla historien lite sammanfattat var det sisåhär: Efter att helt abrupt insett att mitt smeknamn trollet visst inte var någon annorlunda form av gulleplutt utan en ganska direkt pik, tog jag så tag i projektet att hitta en frisör. Det finns en del här, Toni&Guy, Adam och Eva samt Studio Alf var de som fick mest lovord av min utvalda frågepanel. Så dit styrde jag mina steg och bokade tid kl. 13.00, den 28 september 2006. Satte mig i stolen, skakade hand med gullig frisörtjej och så pratade vi lie om min nya look. Ok, jag sa att jag inte ville ha det mörkare än det var nu (se bilder sen i lördags för den som orkar…)  Direkt citat: Absolut inget svart med röda slingor. Slut på citat. Frisörtjej tycker lite guldiga/orangea inslag i brunt hår och jag meddelar att detta var välkommet.

Beslut är taget, men någonstans slutar det med att jag nu sitter här och ser ut som Ozzy Osbourne. Insåg när färgen var ursköljd att det var svart. Klarröda slingor lyste upp hela salongen. Tog mod till mig och hostade fram att det allt var lite mörk. De andra frisörerna flockas nu runt min stol och pratar i mun på varann när de lovordar hur Nyyyyydelig färgen är, visst är den lite mörk, men det går ut på någon tvätt, o vi ska på kurs i just detta märke på färg på tisdag ska fråga vad som hänt då. Efter ett tag när jag återupprepade gånger försökt förklara att det inte spelar någon roll hur fint DE tycker att det är, JAG e den som måste knata runt på gatan med den, ger jag upp. Betalar, köper schampot som ska bevara det svarta svart o röda rött. Blä, måste sluta skriva nu, blir arg bara på tanken av hur sjukt det är.

Har vart ute o ätit med Hanna på TG Fridays . Hon har läst marknadsföring och tänder alltid till på sånt här, hon började direkt gå på om kundens utsatta situation och reklamations system, henne ska ta med fd gullig frisörtjej på måndag. TILLSAMMANS ÄR VI STARKA. Wish me luck.


Kommentarer
Postat av: HANNA

På måndag är det UPPROR!!! Hittade dagens norska ord förresten: Lommedisko=Freestyle

2006-09-29 @ 13:05:46
Postat av: christine

har inte detta hänt förut?..kan du inte lägga in ett kort? har varit och hälsat på söte Alex Klingberg idag, vilken snygging!
puss och kram

2006-09-29 @ 20:59:36
Postat av: Johanna

Denna frisyr ska INTE förevigas, utan fortast snarast glömmas, därav inget kort. Vill oxå hälsa på bäbisar!

2006-09-30 @ 00:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback