kan själv

Ibland fattas mej orden och då kan det sitta fint med ett väl utvalt citat som beskriver det man vill få fram, här kommer mina funderingar genom lotta på bråkmakargatans bevingade ord: "Det är så konstigt med mig. Jag kan nästan allt."
Tänker speciellt på min talang för att måla dörrliser. Är så sjukt bra på det. Väntar idel finbesök under våren och därav insett behovet av att piffa till hemmet. Det var då insåg jag insåg min fallenhet för just listmålning. Nu kommer det vara fint tills alla kommer. Jag kommer även tvinga folk att verbalt bekräfta min nyfunna färdighet.

En annan sak jag har gemensamt med lotta är den mentala åldern på runt sju år. Jag är nämnligen TOTALT öppen för omvänd psykologi, (ni vet när man säger till ett barn att du får INTE äta upp maten när det e just det man vill att de ska göra). Det som kanske gör mig liiiite vettigare än Lottas åldersgrupp är att jag medvetet kan köra taktiken på mej själ, funkade senast idag: 

Röst 1 i mitt huvud : det skulle verkligen behövas målas om i hallen (inklusive lister!)
Röst2 i mitt huvud: det e jobbigt. nej tack
Röst 1: sant, du måste INTE måla idag, det kan vänta...
Röst 2: mååååste ju inte måla, men jag kan ju börja liiiiite

RESULTAT: innan jobbet idag fick jag slitat, tvättat, tejpat kanter, måla första strykningen!! Gick lixom av bara farten när jag nu INTE behövde. som sagt det e konstigt....jag kan nästan allt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback