det blir en dag på staaaaan....

Tre olika butiker. Tre olika försäljare. Tre olika approacher. En mycket förvirrad potentiell kund.

1. Carlings. Övercool yngling i markerade glasögon svarar på min fråga om ett par reashorts i svart även finns i grått som i en annan butik, att nä: de grå finns inte på rea. jag har sett fel. Tror inte det svarar jag, men jag får väl gå tebax o köpa dom där då. Näherå skrattar killen, de finns inte på rea där. Det e inte företagsok att rea ut de grå. Men jag såg dem ju säger jag. Ska vi slå vad? säger den stajlade rockern me ett flin. Ok, svarar jag o han ringer butiken som HAR de på rea. HA! säger ja, då går jag ju dit. HA säger grabben, jag sa åt dem o ta bort de från rean! grejen e att den här killen nu tycker att vi e värsta bundisar o e skitglad, jag försöker mest dölja min ilska och förundran över hans totalt bisarra tolkning av serviceminded begreppet....

2. ONOFF. måste ha ny dator, men vill först kolla. själv. jag frågar om jag har frågor. Men överengagerad försäljare kommer fram o frågar om jag undrar nåt. Nä, kollar bara. David säger försäljaren då o räcker fram en hand. Jaha, johanna svarar jag. Din dialekt e inte här ifrån säger david. nä svarar jag o vänder mig mot datorerna igen. vart e ru från undrar David. Örebro klämmer jag fram o läser mycket noga på en infolapp. Jag vill inte småprata jag vill titta på potentiella datorer. David berättar att de har många datorer, jag frågar nåt om brandskydd o David svarar kort för att sedan berätta att han vart i Örebro, att öreborare e trevliga, vad gör jag i Malmö, vad jobbar jag med. jaha socialen, David berättar om sitt liv o sin kontakt med socialen. vi står i en elbutik, jag vill veta om datorer, när david tar inandningspauser frågar jag om officepaket men David fortsätter prata om personliga ganska knepiga berättelser om sitt liv sin avlidna fru, sina barn och sig själv, och om hur trevligt örebro är. Det går ång tid o jag vill gåmen kommer inte loss, blir räddad av en annan personal som undrar om David vet vart blenderserna är. Jag går o ropar tack för hjälpen när jag e i trygg miljö utanför larmbågarna. Jag vet fortfarande INGENTING om nåt om datorerna på Onoff

3. Monki. mången erfarenhet av trevliga försäljare. In fact förtjusande. idag inget undantag. köper tröja, den e halva priset ( haha, jag handlar på ordingarie oxå..) flickan i kassan säger att det saknas en knapp, o innan jag hinner säga att det inte spelar nån roll, just den knappen e ganska betydelselös så drar hon av ytterligare hälften av priset, sen går hon ivägo letar reda på en matchande knapp o vill skicka me, vi fnissar åt min totala brist på knappkunskap. så hinner jag inte medigen utan att hon helt sonika säger att jag kan komma tillbax om fem minuter så e knappen insydd, det fixar ju hon. fin människa, gjorde min dag. kunde hämta mig från onoff incidenten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback