in swiiiden wi call it studieteknik

ja.. som jag tidigare uttryck tillhöt jag ju närmast nördarna på skolan, vilket man betalar med att spendera sina skönhetssömns berövade timmar i skolans bibliotek, priset e dock att man i lung och ro kan lämna in sina uppgifter i tid. Dead line har nämnligen fått en helt ny innebörd här, eftersom man måste få ett kvitto på att man lämnat in sin uppfift till berörd instutition så får man gå till receptionen och lämna in "över disk". Allt som oftast är sista inlämnings tiden kl 16.00. och då menar jag 16.00. då går nämnligen gallret till receptionen ner. kvar står en oftast lång rad sönderstressade och desperate elever med sina vackert utskrivna underverk i händerna. Det är illa, det har sista tiden vait så mycket folk så långa köer och så tressad atmosvär i receptionsbyggnaden att det vart vakter som passat på folkhavet, och hjälpt receptionisterna att nästan med våld få stänga. Jag är dock inte så sen att jag kommer drabbas av detta. jag har gjort min o e klar, men e man inte det kan man ju alltid göra som nån gjorde idag...starta brandalarmet. att 3000 människor får ytrymma lokaler o avbryta arbeten e sånt man får räkna med...ska man hinna deadline så ska man......

Kommentarer
Postat av: christine

så fantastiskt med flera inlägg på bara några dagar! vilken duktig kvinna du är, jag är alltid så imponerad av dig och skryter om dig inför alla mina vänner! tänk vilka historier du kan berätta för dina barnbarn en dag...
/Love stina

2008-01-09 @ 21:18:07
URL: http://myalice.blogg.se
Postat av: Kärin

åhh!! minns alla underbara natt-timmar av plugg på bibliotek! *saknar*

(är alltid enbart underbart så här i efterhand...)
=)

2008-01-13 @ 21:16:35
URL: http://kaerin.blogg.se
Postat av: SMÄM

låter så ångestartat. det där med gallret. hua!

2008-01-19 @ 12:14:56
URL: http://smam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback