Framme

Ok. jag e framme! Och man vet att man ari Afrika nar:
Det blir becksvart ute 19.15
Det luktar. Mycket, starkt och overallt. mer eller mindre angenama odorer!
Alla ler.
Man svettas till och med pa ogonlocken.
Man e torstig. jamt.

Det tog mig en dag pa pal och flygplatser men nu e jag iallafall framme. Madrid 13 timmar kan anses lite overdrivet lange nar man bara vill vidare, men tiden gick att fordriva. det ar 20 min med tunnelbana till centrum sa jag hann med lite strosande och kaffe pa uteservering. Pa tal om kaffe inser jag just att jag inte drukigt nat idag....o inte ens tankt pa det...KONSTIGT!! Jag har vart o kolllat pa ett nytt boende idag, inget fel pa det gamla, men detta var storre, mycket storre, hade en moblerad veranda och tio min promenad till stranden. ok, det gar bra. HAr inte vart pa praktik platsen annu..men det badar gott. Gambia ar inte alls som Kenya, detta blir nat heeelt nytt. Storsta skillnaden e turismen och att alla ar sa turistvana. Pa gott o ont. jag kommer antagligen att aterkomma till det. Sitter nu pa ett internet kafe dar westlife spelas pa hogsta volym, var pa samma stalle igar da var det Lionel Richie. Jag tror han som driver stallet ar ett riktigt smorsangar fan, och kommer fran och med nu refereras till som Lionel!
Ok. slutar nu. ska pa reggae konsert ikvall.

Kommentarer
Postat av: Christine & Alice

Älskade vännen! så skönt att allt gått bra, du är alltid så världsvan och cool, beundrar dig för det!! nu måste du verkligen uppdatera oss ofta, vi har ju hundra frågor! hur var mohammed och hans boende?...hur varmt är det, har du hunnit ta dig ett dopp?! saknar dig redan, massa kärlek från erikssons

2008-01-27 @ 19:39:34
URL: http://myalice.blogg.se
Postat av: Irene Väliaho

Så skönt att höra att du är framme och att allt gått bra. Har tänkt på Dig en hel del.
Var rädd och Dig och sola inte för mycket.
Kram Irene

2008-01-28 @ 09:33:02
Postat av: Siren

Jippi! Du er fremme! Johanna, min mest bereiste venn! :) Ta vare på deg selv da! .. åsså REGGAE, man!? Er DET noe fint a'? klem på deg!

2008-01-28 @ 13:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback