bränn BH:n...... eller vad ska det va bra för?

Ok. jag blir ju alltid fascinerad av de skar som jag läser om, mitt intresse har dock en medellivslängd på tio miuter men ändå. Sitter mitt uppe i en kurs om kön, genus och intersektionella perspektiv. läser man om kön, kommer feminism osökt upp i litteraturen, läser jag om feminism reflekterar jag åtminstone en liten stund om kvinnokamp och då måste ju parollen BRÄNN BH:n med. Då kan man ju börja fundera lite vad detta slagord står för... känns ju lite felplacerat kanske, den kan ju vara bra o ha ju.... vill man frigöra sig från förtryckande modeideal eller  fåfängsuppbackad konsumtionshysteri tycker jag att  det finns andra saker som ska läggas först på brasan. Absolut högst får nylonstrumpbyxan ( specielt hud.....ersäkta AMBER färgad sådan) stå. Jag kan grubbla mig fördärvad för varför detta anses vara av nytta.... Värmer den? NEJ, stödjer den? NEJ leder den till världsfred? NEJ. däremot kliar den, går sönder och hasar ju ner eller korvar sig i en rasande fart vilket är till ett störande hinder för en aktiv kvinna i farten av idag.  Så med systrar låt oss därför förenas och låt det över hela jorden skalla: Frihet från nylon till oss alla!! 

http://lingobot.translated.net/site/swedish/inventors/about/com/library/weekly/aa042597.htm
för ökad kunskap.......


Kommentarer
Postat av: deepati

Hahah!! Feminism på högsta nivå...

2007-05-29 @ 19:27:21
Postat av: Christine

Äntligen tillbaka här! Bara att inse att vi inte är så häftiga som alla andra som har myspace! man fattar ju absolut ingenting av dom sidorna. ja tänk när vi va inne i vår feminist fas, det va riktigt roligt faktiskt. tänk att man läste "under det rosa täcket", sålde den faktiskt på vaksala torg för någon helg sen..borde kanske brännt den istället för bh:n!

2007-05-29 @ 22:10:27
URL: http://myalice.blogg.se
Postat av: Christine

Äntligen tillbaka här! Bara att inse att vi inte är så häftiga som alla andra som har myspace! man fattar ju absolut ingenting av dom sidorna. ja tänk när vi va inne i vår feminist fas, det va riktigt roligt faktiskt. tänk att man läste "under det rosa täcket", sålde den faktiskt på vaksala torg för någon helg sen..borde kanske brännt den istället för bh:n!

2007-05-29 @ 22:10:29
URL: http://myalice.blogg.se
Postat av: Kärin

Jag är _helt_ med dig i nylonstrumpekampen! Har drivit den helhjärtat och med glöd under många år.
Fram för den sanna friheten!

2007-05-30 @ 21:44:41
URL: http://kaerin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback