kvinnor kan....men måste inte!!

Ok, detta inlägg kanske inte passar sig för en modern kvinna idag, men det måste skrivas!! Ibland är det riktigt skönt o bara vara flicka. Gårdagen var ett bra exempel på att man ibland bara kan passa på att utnyttja sin flickighet. Eftersom jag kände att mitt rykte som allmänt förvirrad behövdes bättras på lite hade jag såklart missupfattat mina arbetstider på köksinrednings butiken jag jobbar lite extra på ( samma som för två år sen, Josef S vet vilken!!) så hade jag ju självklart tagit fel lördag och blev hemskickad när jag anmälde mig till tjänst. Jaha, vad nu göra? en liten tur på stan och sen blev det kaffe och tidningsläsning i väntan på några vänner sällskap. när jag ska betala mitt kaffe visar det sig att de inte tar svenskt visa kort vilket egentligen inte spelade nån roll då jag även hade norska kontanter anmäler sig en kille i kostym i äkta gentlemanna beteende bakom mig att betala för mitt oxå. Lite generad och ärligt talad lite chockad förklarar jag att det inte alls behövs jag har kontanter. Äh, låt mig vara en gentleman nu ler han och slänger fram pengar till en glatt flinande expedit. Jaha tack säger jag fortfarande lite chockad, ordentligt generad och aningens obekväm. Kostymnissen får sin kaffe och ta med och höjer strålande nöjd sin pappmugg till en skål när han svischar ut genom dörren.  jag ler mitt allra sötaste tillbaka. min hjälte!! Så började eftermiddagen,senare samma kväll utspelar sig följande på en välkänd snabbmatskedja.
Johanna beställer en billig hamburgare och får beskedet att det skulle tyvärr ta nån minut av killen i kassan. jaha säger jag, betalar ( ja denna gången helt själv) mina 20 kronor och ställer mig vid sidan av kassan. Står där o ser ut mot gatan i säkert 30 sek, när kassa killen knackarpåaxeln och säger, jag beklagar verkligen att du får vänta, vill du ha något annat under tiden? Nä, svarar jag och ler, men tack ändå! Kassakillen försvinner och kommer tillbaka med en kopp kaffe och säger att jag bara ska slå mig ner så kommer han med min mat och så ber han återigen om ursäkt för min väntan.Det har då gått kanske1,5 min. Jag skrattar och tycker inte alls att det gör nåt. Sätter mig ner och efter kanske två minuter ser jag hur kassakillen börjar plocka med min ynka lilla beställning. fler personer bakom kassan engagerar sig och när killen kommer fram tillmig har han en stor påse som han räcker fram och synligt nöjd med sig själv förklarar han snabbt att de plockade ner lite extra för besväret( de max tre minuter jag väntat) sen ger han mig en farbroderlig nick och fortsätter jobba. Lite extra visade sig senare räcka mer än väl både för mig och förvånade vänner som väntade utanför. Jag stod väl mest där och log lite generat, men tydligen hade jag knixat till lite när jag sa tack för på vägen ut blir jag stoppadav en äldre herre som tycker att det är så fint med ungdomar som fortfarande har det i sig att niga. Tydligen är det allt som behövs en flicka i "nöd" och så att man niger. Haha.... lite good old könsroller i vardagen...

Kommentarer
Postat av: SMÄM

Åh vad fantastiskt :) Samma dag å allt!

2006-10-29 @ 15:25:02
URL: http://smam.blogg.se
Postat av: Ann-Sofi of Sweden

Alltså, älskade Johanna! Man blir sååå lycklig av att läsa din blog! Dagens historia är bara helt underbar och händer typ bara dig! Ha det sååå gott!

2006-10-29 @ 16:39:29
Postat av: christine

helt underbart! det är inte så att du är lik en norsk kändis eller så? har inte detta typ hänt i Indien oxå?
kram på dig!

2006-10-30 @ 16:08:39
Postat av: Josef (från UA)

Ja du, jag har en bild på butiken men kan liks inte visa den just nu.
typsikt att det bara ska vara tjejor som får gratis mat. (lite avis)

2006-10-30 @ 19:40:49
Postat av: Kärin

hahaha! Johanna Johanna... Är det nån som fixar sånt så är det du. =D
TACK!!!!!!1 för besöket på Elida! sååå kul att se dig igen. och grabbarna var sååååååå glada för att få se ett vackert glatt ansikte ombord. ;)

2006-10-31 @ 15:07:21
URL: http://kaerin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback