I do!

Norgehistorieri all ära, men vi svenskar bör kanske städa vår egen hall först... Följande händelser har utspelats med svenskor som huvudroller. Den första incidenten har jag innan hört i liknande form som rolig historia, men likväl fick jag kämpa mot skrattattackerna där jag stod i kö på 7eleven.
En partyredo blond dam står framför mig o när det är dags för henne att betala har hon lite problem med att förstå hur hon ska dra sitt visakort. En stunds "dra mot dig" "Så?", " Nä andra hållet"," Såhär?" "Nä tvärtom, ja ni förstår. Så lyckades expedit o kund med samlade krafter få ordning och kortet var nu draget .Eftersom kortet var svenskt slås ingen kod, utan man får skriva under men innan dess måste beloppet godkännas och det stod nu på kortautomaten, men blondie var så glad att hon klarat av del moment ett att hon inte alls följde med i processen. När killen i kassan efter minuter tittar menande på henne, nickar mot maskinen o säger: Du måste godkänna....
"Öh, jaha?" säger tjejen o ser frågande ut. "Godkänner du?" upprepar killen i kassan.
Tjejen tittar på kassakillen, spanar ut på folk i butiken, på kassakillen igen och harlar sig lite innan hon drar ett djupt andetag och med sin myndigaste röst svarar : JA!!
Jag kämpade så mot att inte garva högt så när det var min tur att betala hade jag kramp i mellangärdet o tårar i ögonen!

Del två. Förra helgen hängde jag med Hanna till ett litet kalas med svenskar/or. Majoriteten var jätter trevliga och hade alla indianer  sittandes i kanoten, men så var det någon som fick en o undra....
När vi var framme i kön till utestället vi skulle till var det dags att visa id.  I Norge har man legitimation på baksidan av sitt bankkort. Vakten förklarar för första tjejen i vårt gäng att hennes elektronkorts id inte gällde som legitimation, för det var så lätt att förfalska, hade hon nåt annat? Lite surr i vårt lilla gäng, en annan tjej förvirrar sig helt i sitt och ropar till tjejen längst fram. "mäh, kom du inte in på ditt  norska kort, hur gammal var du på det då?


Kommentarer
Postat av: Josef (från UA)

Hej du jag gillar att du använder det indian skämtet.
jag gillar alltid dumma tjej skämt det vet du så kom med mera sådana.
hoppas maten smakade bra, jag sitter på hotellet och kollar på vänner det funkar det me.

ha det fint kompis
Josef

2006-10-10 @ 19:52:02
Postat av: SMÄM

JA, jag godkänner. hhahahahahaha, fantastiskt!

2006-10-10 @ 22:37:49
URL: http://smam.blogg.se
Postat av: johanna

Smäm, varför har min bild o kalender ramlat ner till botten av sidan?

2006-10-11 @ 00:42:20
Postat av: christine

vi saknade dig ikväll gumman! vi har smygstartat en ny beck runda..började ioförsig bakifrån.
önskar dig en trevlig helg!

2006-10-13 @ 23:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback