Det måste finnas ett bättre sätt

Skulle bara in fort fort och köpa ett linne på monki. Hittar inte linnet i fråga och ber snällt en expedit om hjälp. Hon är hjälpsam och stegar snabbt fram till en hylla och börjar riva. "Sist jag såg det hängde dom här" mummlar hon efter ett tag, "vi måste ha flyttat runt" informrar hon mig om. Nu börjar en jakt på linnet, jag låtsas hjälpa till, det går en fem minuter, det går fem till. Expediten har gett sig tusan på att hitta det och frågar såsmåning om expedit nummer två. "sist jag såg det hängde det där" säger nummer två och pekar mot samma hylla där vår jakt startade. "nä, inte längre" säger expedit nummer ett, "vi måste ha möblerat om replikerar expedit nummer två. Nu har vi kommit överens om det och är nu tre i jackten på linnet. En halvtimme senare stegar jag nöjd ut med linnet och blir avvinkad av två nyfunna mycket nöjda vänner. Frågan man ställer sig är ju dock vad anledningen till ständig ommöblering i butiken gjorde för nytta i sammanhanget. är inte den som ställer mig mot förändring, men det måste finnas ett bättre sätt?


Kommentarer
Postat av: Josie

Anledningen till att man ändrar om är för att det alltid ska se nytt och fräscht ut för kunderna. Det kan alltså vara exakt samma kläder som är i butiken, men det är hängt på ett annat sätt eller hängt tillsammans med ett annat plagg osv. Jobbar själv i butik så jag vet hur det är när man precis ändrat om.. (A) hittar ingenting haha men det tar bara en eller två dagar sen är man inne i det igen :)

2009-11-11 @ 21:55:05
URL: http://jrosvall.blogg.se/
Postat av: Höglund

Haha, en klassiker. Om jag inte hittar en vara brukar jag skylla på att vi har möblerat om.

2009-11-12 @ 13:12:10
URL: http://howlinhoglund.blogg
Postat av: johanna

haha, butiksnördar. men tack

2009-11-16 @ 08:23:06
Postat av: Höglund

Shit vilken omgörelse, hur fixar man så att man får sin blogg lite snygg?

2009-11-16 @ 17:02:26
URL: http://howlinhoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback