jag vet vad jag gjorde 1993 onsdagar 18.45....

...då visades världens genom tiderna VÄRSTA TV program. som gjort för att locka framdiverse exorsister, och eller skrämma slag på vanligt dödliga helt oskyldiga barn. Skönheten och odjuret hette programmet, Odjuret hette Vincent och bodde i underjorden. Fantomen på operan, jokern i batman, clownen i DET, eller övriga förvridna sagofigurer hade INGET att komma med. Vincent var det LÄSKIGASTE jag visste. Räckte med att jag hörde vinjetten till programmet för att jag skulle kasta mig ner bakom TV soffan för att därifrån samla mod att blundande springa upp till mitt rum eller helst och gömma mig hos pappa.

Man kan tro att man några ( ok då, några fler) år senare ska ha fått nya perspektivpå läskigheter,  kanske i samma veva man insåg att "stora skogen" i uppväxtens storvreta faktiskt bara bestog av åtta träd, eller att "det djupa" på lokala badhuset bara numer når en till axlarna.  Men nej. Helt plötsligt löper nostaligfrågesporterna amok på Fejsbook och någon av mina "vänner" väljer denna avgrundens avföda som favoritprogram. HANS ansikte dyker därför upp på min sida. Chockad inser jag vem som stirrar tillbaka på mej och jag kan riktigt känna lukten av min egen skräck som blandas med minnen av lukten från heltäckningsmattan i vardagsrummet.
Upplvelsen slår mig så hårt att jag i terapisyfte skriver detta samtidigt som jag lovar mig själv att inte logga in mer på fejjan förrens..... ja kanske aldrig.


Kommentarer
Postat av: Ella

Hahaha du är så j**la underbar!!!!

2009-03-30 @ 19:18:36
Postat av: Höglund

Yeah, visste inte att Winnie hade blogg. Måste följas.

2009-03-30 @ 19:18:45
URL: http://howlinhoglund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja håller med dig fullt ut!!! han var och är verkligen den värsta, den där vincent. vet oxå exakt var jag satt när man försökte titta på serien. kommer även ihåg att jag tyckte "skönheten" var väldigt snygg!

2009-03-30 @ 21:51:11
Postat av: Thatdudeyouknow

Lägger som sagt till dig i RSS. Varför i hela friden minns jag inte den där Vincent???

2009-03-30 @ 23:10:48
URL: http://thatdudeyouknow.wordpress.com
Postat av: Anonym

det kallas bortförträngning eller förnekande, psykologiska verktyg efter trauma...

2009-03-31 @ 07:53:33
Postat av: Caroline

Är jag den enda i hela världen som minns "simhud och grodfötter"? Det va de läskigaste jag visste iaf. Drömmer mardrömmar om dom än idag... urs! Hur kan man sända sånt på barnprogram?!

2009-04-02 @ 20:52:49
URL: http://moell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback