hemma är där det luktar kaffe

Har flyttat. Ja, jag vet,,igen. Men den här gången har jag flyttat mina kartonger oxå, så det är mer på riktigt. Mer hemma. Tyvärr har kartongerna med sig en"vi har stått alldeles för länge på vinden" lukt som inte alls sprider min efterlängtade hemmamys känsla. Därför är det idag stortvätt. Tillsammans med min nyfunne vän, damen i dörren brevid. Hon har minus i främre tandraden och bryter på östeuropeiskt vis, hon ler 75 procent av tiden och skrattar resten. Hon kom i morse och undrade om jag ville ha tidningen varje dag. Eftersom hon ändå går sin dagliga rutt och hämtar Metro och City tidningen, så undra hon om hon skulle norpa en till mej med. Så jag tackade ja, nu sitter jag här o dricker kaffe och läser tidning. Känns ganska som att vara hemma.

Kommentarer
Postat av: Kärin

och i vilken stad är 'hemma' denna gång?

2009-02-10 @ 12:47:52
URL: http://kaerin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback