klart man hänger med

När vi ändå e inne på fullegubbs historier har jag fler.  Denna utspelar sig en sommarsöndag på en nästan folktom gågata Uppsala.
En överförfriskad man, glad som en lärka sitter på en bänk längst med gatan och pratar för sig själv och för alla som vill lyssna. Gatan e så gott som tom på folk och  jag hör mannen på långthåll där jag går ensam kanske 20 meter bakom två 20-åriga snygga sommarklädda tjejer. När tjejerna närmar sig mannen som skrattar/sjunger/pratar/skrockar högt märker jag på hela deras kroppsspråk och i den ökade takten att de e liiiite nervösa för vad som händer när de går förbi mannen. När de passerar utbrister den alkoholiserade mannen ut i jubel o lovprisning över vackra kvinnor, hans monolog är ungefär som följer: Jag ÄÄÄÄLSKAR fruntimmer, långa, vackra, blonda, sommriga, ljuuuuuva fruntimmer,  och syftar alldeles tydligt på de två framför mig. MAnnen fortsätter med sina lovord tills tjejerna passerat och följer dem samtidigt med blicken när de gått förbi. han suckar nöjt för att sedan vända blicken mot den enda andra personen på gatan= mig som just då passerar hans bänk med mina skuttsteg och leende för vad som just hänt. Mannen tar ett djupt andetag och jag lyssnar spänt. Mannen basunerar ut: och DU....... Du går bra duuuuuu meee!!

Kommentarer
Postat av: Thatdudeyouknow

Haha! Vilken vacker komplimang!

2009-04-24 @ 07:44:11
URL: http://thatdudeyouknow.wordpress.com
Postat av: smäm

denna historia borde få pris!

2009-04-28 @ 10:51:22
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback