Charlie

Idag ar det den forsta av 5 hela dagars ledighet. Man firar profetens fodelsedag idag, och sen e det pask. Alla far ledigt for att halla fred mellan religionerna som min landlord forklara.
Jag har iallfall vart o besokt the Crocodile pool idag. Det e ganska kul, Gambia e sa liteet, det finns en jatte stor och gammal krokodil som gar under namnet Charlie. ALLA vet vem charlie e i Gambia. Det finns en stark tro pa att platsen och krokodilerna ska tillbes for fertilitet, och manga barne i omradet e dopta efter platsen. Iallfall, besoket var ett lagom avancerad utflykt i varmen, Charlie gjorde vad varenda vettig borde gjort denna dag, han sov. Val hemma igen kom det en kille med massa DVDs till var compound, det e tydligen sa hyrfilmsbuisness gors har. mina vanner plockade pa sig ett urval Nigerians finest. Nigerianska film e jattestort har, Nollywood e tydligen pa uppgang. Jag ska inte saga att jag inte hade blivit varnad, men jag har ju klarat 3-4 timmars langa bollywood filmer allt pa hindi, sa det e val inget tankte jag. Men sa moisstog jag mig oxa. for det forsta paminner ljud och ljuskvalite om familjen Winbergs hemmafilmade Johanna fyller 4 ar filmer. Skadespeleriet vill jag helst inte kommentera, men nar alla skadespelare standigt envisas med att fixa till sina frisyrer eller dra ratt kladerna har ni iallfall en borjan. Vidare till handlingen, foljande igridienser finns tydligen med i alla. nan slags spell, forbannelse som far rollinehavaren att doda, kissa ner sig eller svimma. otrohet,  dorrar som smalls igen, orfilar i massor. storgrat av valsmnkade kvinnor. det e DRAMA vill jag lova. Det hela avslutes med , ja att det AAAAAAAAAAAAAAALDRIG avslutas. filmerna ar namnligen oandligt langa. uppdelade pa misst fyra skivor. Jag hann sova lite middag, tva ganger, ga pa toaletten och ata lunch for att aterkomma till annu en omgang av att nu va HON med barne mend HANS bror, som hade svindlat pengar fran nan annas bank som hade vart otrogen med deras syster... ni fattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback