My gambian friends

Ok. mitt liv i The Gambia fyller idag en manad! hehe, lite knepigt kansla, det tycks mig som jag vart har en halv evighet. Tankte jag skulle forara denna dag med att beratta om mina vanner har. Jag har min svenska van T, och hennes tva barn 8 och 10 ar gamla. sen hanger jag med familjen de bor med. En gang iveckan fyller jag o T en bil med typ 10 ungar och aker till stranden. klart veckans haojdpunkt. Annars bor jag ju numer sa nara havet att dessa milslanga strande och atlanten vagor borjar bli vardagsmat! LYX!! o jag ska oxa formedla, min nya landlord ar tydligen ett av de hogsta honsen pa i Gambias poliskar. haha, akte med han till Banjul harommorgonen och kunde inte fatta varfor alla gjorde honnor. Mr D asgarva nar jag fraga o mena pa att han inte fatta heller...knepigt tankte jag..... Nar vi kom fram till polisens hagborg i Banjul sa kommer det en uniformman springandes for att oppna dorren for oss och sen parkera bilen. val inne i bygget verkar folk tavla i vem som kan sla klackarna hardast ihop och gapa MOOOOORNING SIIIIIIIR! hogst. Mr D var ytterst road av det som maste ha varoit ett helforvirrat uttryck hos mig.Nu e jag iallafall presenterad som hans Gambian Daughter for alla dar och betryggande forsakringar om att om jag nansin hamnar i nan situation sa ska jag bara namna hans namn. inte for att jag planerar hamna i onad hos lagens langa arm har, men det kan ju vara bra att ha.
Ok, lampans blinkar frenetiskt i taket o jag anar stromavbrott. dax att sluta. ska inom en snar framtid forsoka fa upp lite bilder pa fejjan. val mott! Jo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback