svett, vantan och en valldans massa mangos!

Tjo. jag har tagit in i centrala Gambia, som turist har Gambia utom strander ganska lite att erbjuda ( om man ska va krass) faglar finns det iofs massa va men det intresserar inte denna turist sa dar jatte mycet. ( forlat farmor!) Det finns en del historiska platser da GAmbia var en viktig post i slavhandeln, sen finns de sa kallade wassu stonecircles har oxa. sa detta har jag sett. Nu sitter jag i Basse en av de storre staderna i Gbias inland ( obs notera att detta e RELATIVT, Gambie e ett liiitet land) ska ut o bo och mingal i tva byar nu i veckan med min nya svenska ven som jobbar for en UNICAF sponsrad NGO. Sa jag laddar for lerhydda, ingen e l och duschar med en hink vatten. men det kanns overkomligt. Mitt storsta problem  e varmen det e namnligen 40/44 grader varm och svetten flodar fran varenda por, inklusive de pa ogonlocken, sa det mest tiden av dagen forsoker man sitta sa still man bara kan samt dricka kopiost mycket vatten! Possitivt med varmen e dock att det aven flodar over av mangos, det e knappt sa det lonar sig att de saljs pa marknaden for de finns OVERALLT, sa jag ater typ 10 om dagen. inte sa bra for magen kanske...(o da bor man ta med bushtoaletten, dvs halet i marken dar man masta pricka ratt samtidigt som man haller koll pa tusen kryp av varienarande slag och storlek, i berakningen)
Men jag mar bra, svettig dock lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback