....what to do, what to do??

Jag hamnade i en lite konstig situation häromdagen vilket resulterade i ett litet prekärt dilemma. Jag var på väg till tesco ( supermarknad!) , på ett ställe går gångvägen genom ett buskage, en passage på kanske 20 meter. Det är sen eftermiddag och det går en gammal, riktigt gammal, krokig man en bit framför mig. Han är alldeles tydligt muslim, för han har en sån lång skjorta, turban och jättelångt skägg. Den viktiga accesoaren här är dock hans käpp vars stöd denne man alldeles tydligt är helt beroende av och nyttjar sig av. Ok, jag går vägen fram i raska steg när jag ser att den gamle mannen plötsligt stannar upp, vänder sig mot träden vid sidan av vägen, börjar dra i hans mohammedanbyxors motsvarighet till gylf och mycket riktigt jodå, börjar lättar lite på trycket. ( Han har ingen aning om att jag e bakom)
Jaha, tänker jag det går ju bra o göra så oxå. Vägen e inte jättebred, jag har kanske en meters radie att svänga runt honom på.... Detta är inte dilemmat, jag hade kunnat titta upp i himlen, lagt i en extra växel och gjort omkörningen ganska smärtfritt. Nu till Tvisten, den jättegamle skröppelmannen tappar käppen mitt i hans lilla procedur.  Jag inser att han aldrig kommer kunna få upp käppen från marken igen, han kan ju knappt böja på knän o rygg. Han ger det några tappra vift, och får sen syn på mej, och mitt dilemma uppstår. A. Gå förbi, en främmande karl med nerdragen gylf är väl ett ganska klockrent gåvidare uppmaning, har inte jättelust att skutta dit, o plocka upp hans käpp men  B, en gammal hjälplös gubbe kan man ju inte bara gå förbi. jag har ju jobbat på nyby för 17.
Vad jag gjorde? Det tar vi en annan dag.....


Kommentarer
Postat av: deepati

hahah...sånt händer bara johanna...döör av nyfikehet??? vad gjorde du?

2007-10-21 @ 18:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback