sulor keeps falling of my shoes......

 Jag har ju glömt att berätta om mitt spännande studiebesök hos skomakarens glada värld. Det var en ag här förra veckan när jag kom innanför dörrarna till universitetet korridorer som jag insåg att jag ju gick alldeles tok snett. Efetrsom vägen till skolan är kjantad av faror av is och snöigt slag och väglaget är alldeles bumpigt hade jag inte märkt att sulan på ena klacken på min stövel ramlat av. Ok, jag ringde markservicen hemma i lägenheten och beställde att de skulle ta med ett par andra stövlar till mig så jag kunde gå direkt till butiken där jag köpt det första pater o få det ordnat med dem. Sagt o gjort, efter att ha lämnat in stövlarna hos butiken och få krångla med att gå via banken för kontoutdrag för att visa att jag köpt stövlarna hos dem så går jag och min grupparbetas grupp o fikar. på väg från fiket innfinner sig en deja vú känsla hos mig tills jag inser att jodå, jag har tappat ännu en klack! samma butik, om det ska skyllas på dem, mina snea fötter eller Östersundsväglag låter sig vara osagt, men jag knatatde iallfall på nytt iväg till butiken för att visa upp min deformerade stövel. Efter att ha tjafsat lite med biträdet kom chefen som direkt var med på noterna om att detta inte alls gick för sig. Chefen ringde skomakarn som redan hade par nummer ett som han fått en vecka på sig att ordna, och förklarar situationen, han tror han kan fixa par nummer två ganska direkt. Eftersom butiken inte hade några extra skor att låna ut fick jag däremot gå till skomakaren och sedan vänta där tills de var klara. Så dät kom jag haltandes in på det pyyyyytttte lilla skomakarverkstan. Det fanns ju ingenstans att ta vägen så jag fick komma in bakom kulisserna till lilla skomakarens personalköäk, som i stortsett var ett rum med plats för en stol, och ett bord som var helt upptaget av en micro. Där satt jag sen typ en timme och frågade ut lilla skomakaren om aaaaalt som hade med hans jobb ( o passion, skosulor) att göra. fascinerande värld det där.....
jaja, eftersom det inte händer så mycket i stan får ni ju förstå att detta var veckans äventyr!
Live life on the edge á la Johanna

Kommentarer
Postat av: christine

Glad påsk!!
nu när ni haft sån storm kunde du väl hunnit med å skrivit något nytt här, t.ex om stormen kanske..men böckerna och filmerna tog kanske din tid.

kram christine!

2007-04-06 @ 18:39:15
Postat av: SMÄM

hoho. höjden av trevlig dag ;)

2007-04-13 @ 21:49:53
URL: http://smam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback