nä sune, mamma är rörd.....

Jag visste att vissa sagor blev sanna och den där lilla söta mörka seken med gitarr bevisar den tesen!! Stort grattis till henne som nu fåår spela i lila topp i Globen samt grattis till Smäm som visst har mobiliserat en hel arme för denne lilla sötas räkning!! Grattis till alla, jag måste erkänna vi va några damer som efter att ha intagit en massa ost och kex och innan det var utgång på stora hotellet i stan, med jubel såg the ark samt den lilla söta ta hem segern! Det kom tilloch med tårar hos vissa av oss ( som självklart förblir onämnad, anna,anna,anna.....) Men vi va inte ledsna, nä sune mamma var rörd!
Ja, denna afton fortsatte i musikens glada anda, anledningen varför vi skulle till detta ovannämnda hotell hette Melody Club. Nu kan man ju fråga sig om det egentligen var någon i gruppens musik smak, och svret skulle nog bli ett rungande nej, men ack så vi bedrog oss. Jag visste i och för sig att jag är en sucker för live musik, hade nog tyckt att det svängde om Regina Lund om jag sett henne live.
Vart jag vill komma är att dessa små taniga popsnören till musikgrupp spelade ----:en ur Östersund och att det efteråt fann att finna 8 lyckliga slutkörda damer på dansgolvet. Hjälp vad de sjöng och hjälp va vi dansa!! Fördomar-Melody Club 0-1!!!
jaja, kvällen var ju inte slut där, kalasetfortsatte lite på stället, och när det började närma sig hemgång för oss fyra som höll ut längst, och viska gå mot dörren passerar vi en grupp svartklädda pinnar som visar sig vara dessa i bandet. Medan vi passerar diskuterar vår lilla grupp om att gå fram säga nåt, eftersom vi nu är helt frälsta, en av oss hade tilloch med vissa agg, ominte säga hat mot gruppens ledsångare innan, men var nu alltså helt omvänd.
Eftersom diskussionen rann ut i ett, äh vi vågar inte det är lite töntig, så var det på väg att rinna ut i sanden om inte nån ( jag) insåg att jag inte vart särskilt cool i hela mitt liv och varför börja nu. Inte kommer jag se dessa människor igen, o så starstruck va jag inte heller, hade det vart nån riktigt stjärna, säg Kjell Bergqvist så, men nu....( läs om vårt möte i en annan dag blogg)
Så jag stegar fram med min alldeles underbara lilla guldkamera, som jag ännu inte riktigt behärskar, men sa jag att den var glud???
Javisst kunde vi ta kort ihopsäger de glada för att någon i färg tilltalar dem! Det var dock då jag gjorde mitt misstag att ropa på minavänner som stod lite längre bort och ojade sig över att "johanna jämt ska..."
Haha, de höll på att skämmas ihjäl, men nu har jag ett kort på dem sött uppställda med grabbar i svart o hatt!!
Igår innan vi kom hem och gick o la oss var det en het diskussion bland damerna inblandade i detta om hur pinsam johanna var och hur obekväma de var i groupie stämpeln, men innan jag somna kom en fram och ville ha kopior.....jag anar att detta beteende har smittat av sig på de andra, bara de vaknar.....

Kommentarer
Postat av: karin myra

ha ha johanna!! Du och dina bloggas får mig att skratta högt! Tackålov att det finnas någan som er så rholich som dyh!! jag vill fira din existens! ...........hela tiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!! shiiit att jag missa svarta pinnarna

2007-02-12 @ 00:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback