Man måste ha mål

Man måste ha mål med det man gör. Så härmed sätter jag upp mina inför London vistelsen hösten 2007. Mitt mål är att så långt som möjligt bli en urban chic.I detta ingår sedan flera undermål, några av dem har jag tjuvstartat o tränat på lite i Oslo ( med tanke på att det är min referens av en storstad som jag hat ett vardagsliv i) 
Ok, för höstens mål att bli en riktig storstadsbrud ser ToDO listan ut som följer:

1. Hitta en favorit på Starbucks som man aaaaalltid dricker. frappelattemoccacinnamonicefoamdecafnocream den får gärna heta nåt riktigt avancerat och så ska det vara nån extra twist på slutet som BARA JAG har. det e storstad. problemet kan dock bli att jag trots ihärdiga försök alltid återkommer till att tycka bäst om samma gamla hederliga kaffe med mjölk. Även på de tjusigare coffeshopsen.

2. Se cool och avslappnad ut på tunnelbanan. lyssna på musik, slapptitta lite ut genom fönstret, kanske tom läser förstrött i en tidning eller lägger min själ i nån tung djupfilosofisk roman. Jag ska INTE alltid sitta precis under skylten me den färglada kartan ( I Oslo bytte man inte ens tåg, jag var likväl fastklistrad och följde frenetiskt med på kartan med de hela tre olika linjerna!) Om det så krävs vakna nätter där tunnelbanekartor studeras till lede och dagar endast spenderandes på dessa tåg för att lära mig o hitta så ska jag klara av en resa cool och världsvan. om det så bara handlar om en station!

3. Kunna klara av en heldag i högklackat ( inga sylvassa 17 centimetare, men lite mysigt upphöjda, skönt klackade 2,5 cm..... 

4. Inte packa handbagaget proppfult tillika aptungt, en liten nätt väs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback