jodåmensåatt

Något som kan få mig att både fnissa högt och argt bita ihop tänderna och lixom väsa ur irritationen är reklam skyltar. Dom där med slogans som liksom lämnar läsaren där man började. På väg hem från Örebro måste man åka världens värsta sträcka, enköpning - uppsala (vet inte varför jag inte tål den men det är den lääääängsta vägen jag vet.) iallafall, nånstans mitt i denna aptråkiga väg finns en bensinmack, med en skylt där det står. "Alltid billig bensin". Jaha, det där alltidet e där jag vill spinna vidare, det stör mig, känns lite onödigt med alltid. Vad skulle det stå annars? Oftast billig bensin, ibland billig bensin ibland inte. Inte så djupt men som sagt vägen e skittråkig, det var allt jag hade att göra! Min favoritskylt finns annars på torggata mitt i Oslo, som låg på vägen hem från city för mej. ett kebabhak med öppet dygnets flesta timmar har en egengjord skylt med den frimodiga proklamationen" Äkte kebab, GARANTERAT GOTT". Perfekt då äter vi där tänker förbipasserande kund nöjt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback