Nystart. Igen.

Jaha, då ska man ta tag i det här med en blogg då, har funderat på det ett tag och nu ska det då bli av. Eller rättare sagt igår skulle det bli av,  men efter att ha spenderat en god stund av min lediga lördag med att knåpa ihop mitt första budskap till världen hängde sig hela datorn. Valde snabbt mellan att dränka datorn i handfatet jag har i mitt lilla rum, eller att glatt starta om den, låta all text gå till spillo och hitta en ny tid för bloggstarten. Valde efter snabb överläggning det sista dels för att Timbuktu spelades i stereon och då har jag svårt att behålla ilska, samt att det hade blivit ett för stort projekt med dränkningen. Sammanfattningen av denna lilla fadäs är att jag alltså idag ska starta min alldeles egna, nya blogg. Varmt välkomna!

 Jag befinner mig sedan 13 dagar tillbaka i Oslo där jag fram till jul ska spendera mina dagar med att gå som praktikant hon Kirkens bymisjon( sv: stadsmissionen.) allt som händer där ska jag dock få be att återkomma till. Det har vart lite mycket nu i dessa två veckor. Man har flyttat in i nytt hem, ( 10 underbara kvadratmeter rum där mottot är: gå in, backa ut) man ska träffa sina nya arbetskollegor, klienter med alla dessa norska,ologiska, fantasifulla variaioner på dubbelnamn som ska kommas ihåg. Sedan är det arbetsuppgifter, klienter, varksamheter och rutiner på det. Det sociala livet utanför allt har kommit lite i skymundan,men jag har hittat några trevliga människor som det finns bra med kompispotential i! Några av dessa var jag med på byn igår. Loppis och kaffe stod på schemat. Oslo är  en så otroligt mysig stad, jag antar att jag skaffar mig ett antal ovänner nu  men den hamnar högre upp på min lista än Stockholm. Den är lite mindre, skabbigare, har lite mer avslappnad känsla och större variation på persoligheter.
Utöver ovanstående action med min dator bestod lördagen i att läsa in sig lite på Rastafari. Fick en fråga om Haile Selassie på ett frågespel för inte så länge sedan och det har sen dess stört mig att jag inte kunnan något om det. Mitt liv är nu berikat med information tack vare detta under vi kallar Internet. Trots annalkande töntvarning måste det sägas: Kunskap är roligt så länge man inte måste lära sig något!

Andra saker som gjort mig glad denna helgen är:

Fem sjungande och spelande frälsningssoldater på stan av generation äldre. Jag log mitt allra vackraste när jag la ner mitt bidrag i bössan!

Att chips på norska heter Potetegull, hur roligt som helst ju!

Att min pappa ringde, inte för nåt speciellt bara för att! Honom gillar vi!

Nu är det dags att sluta för nu, kvällen som är i antågande innehåller valvaka med Hanna o Fredrik, båda djupt övertygna moderater. Vi ska fika lyssna på debatter, beklaga oss över hur politik saknar verklighetsförankring och tyst jubla eller sörja valresultatet. Så svenskt som det kan bli! Hade!

Kommentarer
Postat av: sebastian

jag hoppas inte att du glömmer en som blir gammal SNART;-)

2006-09-18 @ 12:07:45
URL: http://www.sebastian.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback