En alldeles för kort helg är slut

Jag tror alla har gjort det misstaget någongång, misstaget som ändå visar att människan är född optimist, och att hoppet är det sista som överger oss. Efter att ha bråkat med tvättmaskinen omänskligt tidigt på lördagsmorgonen inser jag till min stora förskräckelse att det inte finns något torkrum. Detta innebär att mitt pytterum under helgen varit invarderat av fuktiga kläder som alla ska vändas på lite nu och då för att torka ordentligt. Att vänta på att strumpor och töjor ska torka är en form av tortyr som redan de gamla grekerna använde sig av, mycket effektiv och kan driva det frommaste lamm till rent raseri. Bästa motgiftet mot detta visade sig vara en dag på stan med Jostein hysteriskt trevligt. Han är så rolig o glad, jag gick o småfnissa eller skrattade fulhögt hela dagen.  När kvällen kom och jag skulle klä upp mig lite för att gå till Siren min nyfunna vän som är något av det gladaste jag någonstin mött på och då är vi ändå i Norge mina vänner, iallafall har kläderna på pinkiv struntat i att torka som jag sagt åt dem och mitt planerade partylinne är fortfarande blött i sömmarna. Illa, nu är jag dessutom försenad. Det var lite för trevligt med Jostein och nu e det bråttom, så jag gör en snabb övervägning o beslutar mig för att ta linnet ändå, det torkar ju säkert snart. Detta är misstaget jag menar. Så lagom att det gör, nähä då, du får gå där med din småfuktiga tröjärm hela kvällen sen.
Förutom detta störande moment var kvällen en succe. Hos Siren var det middag och sen Singstar. Det var norska hits så jag slapp undan, men de andra damerna tog det på största allvar och sjöng med för allt vad de hade. kvällen fortsatte med dans till ett otroligt varierat musikstilsutbud på Matisse. Svetten rann av fem spratlande, skrattande brudar mitt på dansgolvet. 
Nu, söndagkväll, just hemkommen från Siren där vi idag intog glass och Bollywoodfilm, hänger det fortfarande lite elaka strumpor på stolskanten och vägrar bli torra..... Är de inte det imorgon ska jag starta ett Reclaim the Room uppror!

Johanna,Ludvig, Siren och Son som hamnat ur bild:med Siren, Ludvig och Son som simmade ur bildSiren fokuserar på singstarSirennyfunnen vänskapNyfunnen vän!lite kaffe o lyckan e gjorden kopp kaffe o man e glad!


Kommentarer
Postat av: SMÄM

Hello snygg! Du har ju hunnit skriva massor här ju :)

Vi har jäääättestort torkrum i min tvättstuga. Dessutom torkskåp. Man kan tvätta hela sitt liv och få det torrt på en kväll. Hoho!

2006-09-25 @ 11:17:47
URL: http://smam.blogg.se
Postat av: Kärin

det finns ingen - nej ingen - som kan skriva o uttrycka sig som du!! =D
good to see you here in the blog sphere. love you girrrl!

ps. söppelbött =papperskorg

2006-09-25 @ 11:41:06
URL: http://kaerin.blogg.se
Postat av: Siren

Haha! Takk for at du velger ut alle de stygge bildene der jeg ser helt møngis ut. Wohoo.. ;)

Super blogg! Du er knallflink til å formulere deg! Hilsen hun som er så glad.

2006-09-25 @ 23:52:14
URL: http://zirikit.blogging.no
Postat av: johanna

du inte bara är glad, du får alla andra o bli glada med, det är en gåva kära du!

2006-09-26 @ 00:16:21
Postat av: Deepati

Haha...I MADE IT!! (highteck i all ära:))så härligt att läsa om dina äventyr, längtar tills jag får vara en del av dem igen.

PUSS o KRAM

2006-10-04 @ 09:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback