Håll humöret på topp!

 

Jag ser mig själv som en glad prick, men jobbar/praktiserar man med människor som man hjälper träna sina sociala funktioner så får man dock arbeta på sin egen självdistans alt. självbehärskning.

Ibland ploppar kommentarer mot en ut utan att man är beredd, och det vanligtvis ärliga leendet i mitt fejs blir aningen krystat för ett ögonblick. Exempel på dessa kommentarer har denna vecka  varit:


 

”Johanna, ska du ha barn?” ( nä, men aldrig ska jag ha den här kjolen igen)


 

”tja, du är väl runt en så där 30-31 kanske”


 

Dock kan inget slå den gången i Kenya när jag o min underbara vän Kakan hade vart på en mini semester på Zanzibar och fått oss lite hull och färg. Väl hemma strålar vi ikapp och vår hemhjälp som knappt pratar engelska ska visa sin uppskattning och kläcker ur sig: Ooh, look at you: Pink and fat! Vi strålade lite mindre resten av den dagen, men börjar hämta oss nu!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback