kom julstämning kom

ok. det var två veckor sedan Ikeas ulkatalog kom, det är ju vanligtvis starten för all juldekortion, julmusik och röda presentpapper i butikerna. Julstämningen ska så komma krypande så sakta, jag menar man måste ju hinna nästan tröttna till jul...
Men Oslo har bestämt sig för att regna bort. Det regnar jämt, och nu e det så mycket vatten på gatorna att man knappt vet vilket håll alt vatten kommer från. Det ger ingen julstämning för fem öre, att jag dessutom kommit på att norrmännen inte äter lussebullar och att jag inte kommer gå på nån julkonsert med våra vackra svenska julsånger ( nationalist javisst) börjar gör att paniken kommer krypande. JAG ÄLSKAR JUL. Så mycket att min pappa för några år sedan tvingade min mamma att ha kvar gran pynt o laga en extra julmiddag i februari för att en viss dotter satt i Indien och missade årets högtid. 
Jag måste ta mig en prat med svenska Hanna här i Oslo. Åtgärder måste vidtas. Julstämning måste fås.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback