I Palau bor 21 000 människor.

Hur vet jag det kanske du undrar... Jo, för jag är sedan en knapp vecka tillbaka ägare till en superb liten bok, Fakta Kalendern 2007. Här finns oxå att läsa att på stol 16 i Svenska akademin sitter Kjell Espmark, att guldhamstern har parningstid en gång i veckan året runt och är dräktig 16-18 dygn samt att Waldorf Astoria i New York tillhör ett av världens högsta och mest kända byggnadsverk med sina 189 meter, vilket iofs inte imponerar på Torontoborna som har sitt järnvägstorn som är 553 meter.
Som ni kanske förtår är detta en gulgruva för fakta nördar som mig själv.  Denna behändiga lilla sak ska få ersätta det lilla anteckningsblock jag ständigt bär med mig i väskan i tillfälle man ramlar över något som  kan va bra o veta!
Jag fick boken av min alldeles underbara pappa i söndags. Min familj hade nämnligen konspirerat mot mig och jag som inte för ett ögonblick tror att min mamma skulle kunna ljuga sin dotter rakt upp i ansiktet satt i söndags kväll i foaljen i ett av Thons ( norges svar på Kamprad) hotell i stan för att möta vad jag trodde skulle vara en främmande busschaufför som skulle ha med sig min vinterjacka skickad av mina föräldrar i uppsala. 
Det tog mig nästan hela kvällen att riktigt komma över chocken, men in spatserar en glatt leende fader, han var verkligen nöjd med sig själv och min mammas insats att lyckas överaska mig, under hela kvällen kunde han ge ifrån sig lite mysmummel ljud om hur chockad jag såg ut, och hur bra planen lyckats.
Dom e fantastiska mina föräldrar!! Massa kärlek, Jo

Kommentarer
Postat av: SMÄM

Jag måste skaffa mig en sådan bok. Vem sitter på stol 47 i Svenska akademin undrar jag??? Kanske de ikke har upp till 47?

2006-11-11 @ 00:19:42
URL: http://smam.blogg.se
Postat av: sofia

Hej gumman!!
Hittade dig på Kalles blogg och tänkte att jag ju bara måste lägga en liten kommentar till dig! Hoppas allt är bra, kul att du är kvar i Norge - det är inte jag.. Ta hand om dig, ses väl nån gång?
Stor kram från din forna bönegruppsledare.. :-)

2006-11-14 @ 22:52:31
URL: http://fiasforum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback